reklama

Zlato z Caxamalcy

Dovoľte mi, aby som sa vám najskôr aspoň v krátkosti predstavila: Som telesne postihnutá prekladateľka z nemeckého, srbského a chorvátskeho jazyka. Túto knihu som preložila z nemčiny a vydala na vlastné náklady.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prednedávnom som dokončila preklad jednej knižky (pozri obrázok), ktorá mi vyšla pod pôvodným názvom "Zlato z Caxamalcy".

Autor, Jakob Wassermann, je autor židovského pôvodu, ktorého knihy Nemci v 30-tych rokoch pálili ako nežiaduce. Okrem iných zaujímavých diel napísal aj toto rozsahom malé dielko s názvom Zlato z Caxamalcy. Je to príbeh o zavraždení posledného kráľa Inkov a zničení jeho ríše španielskymi dobyvateľmi kvôli zlatu (je v nej perfektne ukázaná ich nenásytnosť a chamtivosť po zlate...). Text mám už preložený aj graficky spracovaný a vydavateľstvo mi už zaslalo prvých 10 signálnych výtlačkov. Vydanie tejto knižky sa plánuje v prvej polovici tohto roku v náklade asi 1000 kusov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto malé historické dielko je určené predovšetkým pre deti, ale môže to byť zaujímavé čítanie aj pre dospelých.

Prečo práve táto kniha?

V prvom rade som túto knihu preložila a vydala preto – ale nielen preto, že je tenká a dá sa za hodinu prečítať... Ale nie. (Viem, ako málo sa dnes číta a ako rýchlo mnohým beží čas. Napriek tomu dúfam, že po tejto knihe predsa len siahne nejeden záujemca o históriu Ameriky či Indiánov, v tomto prípade Inkov, pôvodných obyvateľov Peru a časti dnešného Mexika... Inak, nie je ťažká - hmotnostne ani obsahovo.) Predovšetkým preto, že mám rada ľudí (v tomto prípade spisovateľov), ktorí majú hlboko ľudské presvedčenie a zásady, podľa ktorých žijú. Nie fanatikov, ale ĽUDÍ!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jakob Wassermann ma od prvej stránky tejto knižky presvedčil, že vie byť presvedčivý...

Žil a písal „s presvedčením, že prostredníctvom literatúry môže vytvoriť nové ľudstvo...“ Samozrejme, lepšie, než bolo to, ktoré poznal on...

Zrejme s touto nádejou napísal aj túto malú, objemovo útlu knižočku. Príbeh o rafinovanom vymámení všetkého zlata od kráľa Inkov, dobytí ich ríše a o zavraždení ich posledného kráľa Atahualpu španielskymi dobyvateľmi... Tento príbeh mal byť zrejme aj akousi paralelou k vtedajšiemu dianiu v Nemecku (v 30-tych rokoch 20. storočia, t. j. po nástupe Hitlera k moci) a v celej vtedajšej Európe...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nespravodlivosť, závisť, chamtivosť – to všetko sú vlastnosti staré ako ľudstvo samo. Ale hovorí sa, že všetko zlé je na niečo dobré... Dobré je v každom prípade aspoň to, že vždy sa nájde niekto, kto nemlčí. Kto sa nebojí... Kto neskrýva hlavu do piesku... Preto si myslím, že odkaz Jakoba Wassermanna je rovnako aktuálny aj dnes...

Knihu Zlato z Caxamalcy môžete nájsť ako e-book na stránkach (slovenského) kníhkupectva - knižného e-shopu Martinus.sk a českého Martinus.cz.

Želám Vám príjemné a ničím nerušené čítanie!

Ľuba Lučanská

Ľuba Lučanská

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Po úspešnom absolvovaní filologického štúdia v odbore prekladateľstvo-tlmočníctvo (jazyková kombinácia: srbochorvátčina-nemčina) na FF UK v Bratislave v r. 1991 už vyše 20 rokov pracujem ako prekladateľka z nemeckého, srbského a chorvátskeho jazyka, pričom prekladám aj z češtiny (väčšinou technické preklady) a z ruštiny (väčšinou texty, ktoré ma zaujímajú, teda prevažne knihy z oblasti ruského pravoslávia). Mám bohatú prax aj v oblasti jazykových úprav textov. T. č. sama prekladám a vydávam knihy, ktoré sa akousi zvláštnou cestou ocitli v mojej knižnici a ktoré možno zaujmú aj iných. Zlato z Caxamalcy je "prvá lastovička" tohto druhu... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu